• Miljöpolicy

Miljö

Det markområde vi tagit oss på att förvalta skall vi vårda så att vi med stolthet kan lämna över det till kommande generationer.

Miljö policy
Vi ska verka för att alla aktiva inom Bedinge Golfklubb arbetar för en hållbar miljö samt inte onödigtvis utnyttjar naturresurserna. Vi har gjort en nulägesanalys och bestämt oss för att arbeta med följande områden: avfallshanteringen, farligt avfall, energi, miljövänliga produkter, uppvärmning, ventilation, arbetsmiljö, SBA och säkerhet. Rutiner har skapats för det systematiska brandskyddsarbetet och sådana rutiner håller också på att skapas för arbetsmiljöarbetet. Alla anställda och arrendatorer har genomgått heldagskurs i hjärt- och lungräddning, brand och arbetsmiljö. Utrustning för hjärt- och lungräddning finns på klubben. 2007 erhöll vi Svenska Golfförbundets miljödiplom.